نحوه‌‌‌‌‌ی کاربرد دستگاه سختی گیر آب

سختی آب و راه جدا سازی سختی آب

املاح کلسیم و منیزیم از جمله مهم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ترین ناخالصی‌های آب می‌باشند. مقدار بیش از حد این املاح سبب سختی آب می‌‌‌شود؛ که شما میتوانید با دستگاه سختی گیر آب سختی آب را از آن جدا نمایید. سختی آب هم برای مصارف خوراکی هم در صنایع برای سیستم‌ها و دستگاه‌‌‌ها مضر می‌باشد و سبب تشکیل رسوب در این دستگاه ‌ها می‌شود که علاوه بر این که سختی آب در مصارف خوراکی برای سلامتی مضر می‌‌‌باشد و همچنین طعم و مزه‌ی آب را تغییر می‌دهد، در دستگاه‌های کارخانجات و صنایع رسوبات ناشی از سختی آب سبب افت فشار در لوله‌ها شده و مانع از تبادل حرارت می‌‌‌شود؛ که یکی از مواد پرکاربرد برای کاهش سختی آب، دستگاه سختی گیر آب رزینی می‌باشند.

نحوه‌‌‌‌‌ی کاربرد دستگاه سختی گیر آب

فرآیند دستگاه سختی گیر آب به این صورت است که برای حذف کلسیم و منیزیوم که از عوامل مهم سختی آب هستند، شیر ورودی آب سخت را با شیر تخلیه هوا را باز نموده، آب سخت را از میان رزینهای تبادل یونی عبور داده و این رزین سدیم درون خود را با کلسیم و منیزیوم آب سخت تبادل می‌کند. آب عبوری از درون رزین های دستگاه سختی گیر آب پس از تبادل، سختی و کلسیم و منیزیوم خود را از دست داده و به آبی بدون سختی که تنها حاوی سدیم می‌باشد، تبدیل می‌‌‌‌‌شود. هنگامی که آب از شیر هوا گیری خارج شد، شیر هواگیری را می‌بندیم و شیر تخلیه را باز کرده تا آبی که سختی خود را از دست داده از دستگاه سختی گیر آب خارج شود.

شرایط نگهداری از دستگاه سختی گیر آب

ظرفیت رزین سختی گیر محدود است و قبل از آن که رزین اشباع شود باید احیا شود تا مواد و یون‌هایی که در اثر تبادل کاهش یافته‌اند، جایگزین شوند که فرآیند احیا سازی توسط نمک متبلور یا همان سدیم کلراید انجام می‌شود. برای این کار شیر را در حالت regen قرار داده و شیر‌های نمک و تخلیه را باز می‌کنیم. در نتیجه رزین خاصیت سختی گیری خود را باز می‌‌‌‌‌یابد. سپس شیر‌های تخلیه و نمک را باز می‌کنیم تا آب و نمک وارد شده و رزین شسته شده و نمک از لوله تخلیه خارج شود. در قسمت پایینی دستگاه سخت گیر آب سیلیس وجود دارد که مانع از خروج رزین از دستگاه سخت گیر آب می‌شود. به این ترتیب سختی گیری آب انجام می‌شود.

شامپو گانودرما موهای خشک , شامپو گانودرما برای موهای چرب , شامپو روزانه گانودرما بیز , شامپو بدن عصاره قارچ گانودرما , شامپو سر و بدن بچه حاوی مواد نرم کننده بیز , شامپو روغن شتر مرغ بیز ,شامپو شتر مرغ دکتر بیز , شامپو آرگان بیز ,شامپو روغن آرگان بیز , قیمت شامپو انار دکتر بیز , شامپو کافئین دکتر بیز , شامپو روغن جوجوبا دکتر بیز , قیمت دمنوش زعفرانی نیوشا , دمنوش شکوفه آلوئه ورا نیوشا , دمنوش آلبالویی نیوشا , قیمت دمنوش پرتقال نیوشا , فروش چای توت فرنگی نیوشا ,چای توت فرنگی , مخلوط چای سبز نیوشا , چای های سیاه نیوشا , چای ویژه نیوشا , دمنوش چای سبز و سیب ترش کیسه ای نیوشا, دمنوش چای سبز و آلوورا و پودر عسل نیوشا , دمنوش حس خوب زندگی قیمت , دمنوش معجون رویایی کیسه ای مثلثی نیوشا , دمنوش تمرکز ذهن نیوشا , دمنوش تقویت موی سر , قیمت دمنوش جنسینگ نیوشا , دمنوش به کیسه ای مثلثی نیوشا, دمنوش به لیمو نیوشا , دمنوش مثلثی راز سلامتی, دمنوش نیوشا در شیردهی ,دمنوش نیوشا پک شیردهی ,پک لاغری دوران شیردهی نیوشا , قیمت دارو گیاهی خرنوب, خرنوب ترکیه ای, خرید شیره خرنوب,

برج های خنک کنکولینگ تاوربرج خنک کن گالوانیزهتولید برج خنک کنندهنصب و راه اندازی انواع برج خنک کنندهتجهیزات تهویه مطبوع ,  برج خنک کننده مدار باز , پکینگ برج خنک کنندهتعمیرات برج خنک کننده , برج خنک کننده فایبرگلاسبرج خنک کننده آببرج خنک کن جریان متقاطعبرج خنک کننده مکعبی , برج خنک کننده گرد 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *