مشخصات عمومی برج خنک کننده

بهترین روش انتخاب برج خنک کننده

 

از نظر سیستم کاری دو نوع برج خنک کن وجود دارد که اغلب برای انتخاب برج خنک کننده مورد نیاز خود به شناخت این دو سیستم نیاز دارند. این دو سیستم یکی با جریان مخالف است یعنی آب از بالا به پایین و هوا برعکس آن جریان دارد و دیگری جریان متقاطع است یعنی آب از بالا به پایین و هوا از پهلو به داخل جریان دارد. زمانی که شرایط نرمال و مساعد باشد برای انتخاب برج خنک کننده باید مواردی را مانند دمای آب ورودی و خروجی، دمای رطوبت هوای خارجی، نقصان دمای آب و دبی آب جریانی و…در نظر گرفت.

مشخصات عمومی برج خنک کننده

بدنه: این قطعه یکی از  قطعات عمومی برج خنک کن می باشد که از ورقه های گالوانیزه به ضخامت حدود دو میلی متر ساخته شده است و پروفیل های موجود در آن ورقه ها از لرزش بدنه جلوگیری می کنند.

تشت آب: تشت آب هم که یکی دیگر از قطعات عمومی برج خنک کن می باشد که از ورقه های گالوانیزه ساخته شده و در مقاطعی آن را جوشکاری نموده تا در مقابل خوردگی مقاومت داشته باشد.

در انتخاب برج خنک کننده به چیز دیگری که باید توجه کرد فن سانتریفیوژ است تعداد و نوع این فن ها در دستگاه باید به گونه ای باشد که دور کاری پایینی داشته و صدای دستگاه را تا به حد امکان کاهش دهد.

روش انتخاب برج خنک کننده

یکی از روش هایی که می توان برای مصرف های پیش پا افتاده و عمومی در انتخاب برج خنک کننده استفاده کرد، به کار بردن برج های یک طبقه می باشد که می تواند ۸ درجه سانتی گراد افت دما را بین آب ورودی و خروجی تأمین کند. اختلاف درجه حرارتآب ورودی و خروجی هم یکی از روش های انتخاب برج خنک کننده می باشد همچنین اختلاف دمای آب خروجی و دمای رطوبت هوای وارده هم جزئی از روش انتخاب برج خنک کننده می باشند. شایان ذکر است که زمانی که افت دمای آب بیش از ۸ درجه سانتی گراد باشد باید برخ خنک کننده دو طبقه انتخاب کنید؛ زیرا این گونه برج ها قادرند تا ۱۷ درجه سانتی گراد افت دمای آب را تأمین کنند.

 

 

برج های خنک کنندهخرید برج خنک کنندهشرکتهای تهویه مطبوعانواع پکینگتعمیرات و بهینه سازی برج خنک کنندهبرج خنک کننده جریان مخالفبرج خنک کننده مکعبی , برج خنک کننده گرد 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *