کولینگ تاور مرطوب

یکی از مهمترین عواملی که می تواند بر طول عمر هر دستگاه صنعتی تاثیر مستقفیم داشته باشد بحث گرمای تولید شده توسط آن و روش های دفع و انتقال آن به محیط بیرون می باشد.اگر بتوانیم با کیفیت و راندمان بالایی به دفع حرارت و خنک سازی دستگاه ها کمک کنیم در واقع با این کار بر عمر دستگاه خود افزوده ایم و همچنین راندمان کاری آنها را نیز بهبود بخشیده ایم.برای این موضوع از دستگاهی به نام کولینگ تاور استفاده می کنند. همانطور که از نام آن نیز مشخص است وظیفه اصلی این دستگاه خنک سازی می باشد .امروزه بر اساس فاکتورهای مختلفی همچون شرایط آب و هوایی و اقلیم های مختلف جغرافیایی و همچنین بر اساس نیاز های واحد های صنعتی می توانیم انواع مختلفی از دستگاه های کولینگ تاور را طراحی و تولید نماییم.
خوشبختانه دانش ساخت این دستگاه ها به صورت کامل در ایران وجود دارد و بدون نیاز به هیچ کشور خارجی به تنهایی می توانیم بهترین و با کیفیت ترین برج های خنک کننده را برای واحد های مختلف صنعتی در داخل کشور طراحی و تولید نماییم.اگر بخواهیم به تنوع ساخت این دستگاه ها اشاره ای داشته باشیم می توان بر اساس محیطی که قرار است در ان از کولینگ تاور استفاده شود انها را به دسته مرطوب-خشک و مرطوب و خشک تقسیم بندی کرد.هر کدام از این مدل ها برای شرایط خاصی در نظر گرفته شده اند.

انواع کولینگ تاور

 

مدل کولینگ تاور مرطوب برای محیط هایی که دسترسی به منابع آبی فراوانی دارند مورد استفاده قرار می گیرد. در این مدل به خاطر تبخیر بیش از حد آب و همچنبن به خاطر پراکندگی و انتشار آب نیاز به مقدار بسیار زیاد و قابل توجهی به منابع آبی بوده و حتما می بایست به این موضوع در هنگام استفاده در واحد صنعتی مورد نظر توجه ویژه ای کرد.البته راندمان کاری این مدل نیز بالا می باشد و می توان انتظار خنک سازی خوب و قابل توجهی از آن داشت.مدل بعدی کولینگ تاور که در محیط های کم آب مورد استفاده قرار می گرد مدل خشک می باشد.

برج های خنک کننده خشک در واقع برای عمل خنک سازی از هوای سرد استفاده می کنند و این در حالی است که در مدل مرطوب با ایجاد سطح تماس میان آب و هوا باعث خنک سازی و انتقال دما می شدیم و به همین دلیل میزان تبخیر آب هم به شدت در این روش بالا می باشد.این روش نیز برای کل مجموعه ایجاد مشکلاتی می کند و به همین منظور سعی شده است از مدلی برگرفته از دو روش بالا با نام کولینگ تاور خشک و مرطوب استفاده کنند. در این روش عمل خنک سازی در دو مرحله یک بار به صورت خشک و یک بار به صورت مرطوب انجام می شود.

کولینگ تاور

 

برای کاهش انرژی و مصرف کم آب ابتدا عمل خنک کنندگی توسط مرحله خشک که در بالای برج است صورت می گیرد و آب در این مرحله بسیاری از دمای خود را از دست داده و به پایین برج که قسمت مرطوب می باشد انتقال داده می شود.چون دمای آب به اندازه زیادی کاهش پیدا کرده لذا در این بخش تبخیر در پایین ترین حد ممکن خود صورت خواهد گرفت و با ایجاد سطح تماس آب و هوا خنک سازی نهایی نیز انجام شده و در نهایت آب به حوضچه های پایین برج ریخته می شود و در آنجا به سمت دستگاه های صنعتی هدایت خواهد شد.
اجزای مهم کولینگ تاور را می توان در قسمت هایی همچون فن و پکینگ و حوضچه و در نهایت فطره گیر دانست . از فن در مدل هایی که کشش هوا قرار است به صورت مکانیکی انجام شود استفاده می کنند و باید توجه کرد در این مدل اتلاف انرژی نسبت به حالت کشش طبیعی به خاطر وجود فن بالاتر خواهد رفت و در عوض میزان راندمان کاری آن نیز بهتر خواهد شد.شرکت تهویه ارس نیز با تجربه ای ارزشمند در این زمینه می تواند به عنوان یک مشاور بهترین نظر کارشناسی را در زمینه انواع کولینگ تاور مورد نیاز واحد صنعی شما در اختیارتان قرار دهد.ما با وجود کادری مجرب امکان طراحی و ساخت و تعمیرات انواع مدل های کولینگ تاور را در سراسر کشور دارا می باشیم.

 

برج خنک کنبرج خنک کن گالوانیزهتجهیزات تهویه مطبوع ,  برج خنک کننده مدار باز  , پکینگ برج خنک کنندهتعمیرات برج خنک کنندهبرج خنک کننده فایبرگلاسبرج خنک کن جریان متقاطع , برج خنک کننده گرد 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *